Forum www.neurwalcz.fora.pl Strona Główna
 Home    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Galerie
 Rejestracja    Zaloguj
Zasady

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.neurwalcz.fora.pl Strona Główna -> Neuro / NEURO edycja III
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
birk
Administrator
PostWysłany: Pią 17:24, 04 Cze 2010 Powrót do góry


Dołączył: 24 Lut 2009

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stowarzyszenie BH Wałcz

Zasady LARPA
- Odgrywanie postaci – jest szalenie ważne jeśli nie najważniejsze w całej grze. To jak się zachowujemy, mówimy i co
robimy tworzy świat LARPa. Trzeba dlatego wiedzieć kim chce się grać, jak chce się wyglądać i odpowiednio się do tego przygotować.
- Przestrzeganie zasad walki – o których będzie mowa dalej jest ważne przede wszystkim z uwagi na bezpieczeństwo uczestników (no i ze względu na zabawęWink
- Wykonywanie poleceń organizatorów.
- Uczciwość
- Zezwolenie – osoby poniżej 18 roku życia muszą dostarczyć zezwolenia na udział w imprezie podpisane przez rodziców lub opiekunów.

Walka wręcz bez broni

Walka wręcz bez broni polega na zrywaniu pasków taśmy klejącej. Każda z postaci ma określoną liczbę punktów życia. Paski przylepia się w widocznym miejscu na klatce piersiowej. Utrata pasków powoduje utratę punktu życia.
W walce wręcz dopuszczalne są jedynie ataki mające na celu zerwanie paska. Niedozwolone są jakiekolwiek uderzenia, dźwignie, rzuty oraz inne niebezpieczne zagranie (kopanie, szarpanie, gryzienie itp.). Można się bronić zbijając ataki przeciwnika.

Walka wręcz z bronią białą

Ten rodzaj walki polega na zadaniu przeciwnikowi celnego trafienia „bezpieczną bronią” przy przestrzeganiu następujących zasad:
· zabronione są ciosy w głowę i krocze.
· zabronione są pchnięcia
· pole trafienia obejmuje całe ciało – za wyjątkiem głowy, szyi, krocza, dłoni i stóp. Jeśli postać umyślnie zastawia się ręką, trafienie zostaje uznane.
· utrata punktu życia następuje po zadaniu celnego ciosu w obrębie pola trafienia.
· liczą się trafienia równocześnie zadane

Walka przy użyciu replik ASG:
1. Środki ochrony:

1) Wszyscy gracze powinni starać się, by spotkania i walki w czasie trwania Larpa były pozbawione jakichkolwiek zagrożeń dla życia i zdrowia uczestników oraz osób postronnych.

2) Każdy gracz zobowiązany jest posiadać w trakcie zlotu środki ochrony oczu. Środki ochrony oczu powinny być wytrzymałe na postrzał z amunicji ASG z bliskiej odległości, ze wszelkiego typu broni ASG.

3) Każdy gracz, w przypadku wątpliwości dotyczących skuteczności stosowanych środków ochrony oczu, zobowiązany jest do przeprowadzenia testu wytrzymałości, polegającego na oddaniu strzału / serii strzałów, do mającego mieć zastosowanie środka ochrony, z bliskiej odległości, z najmocniejszej, dostępnej broni ASG. W szczególności dotyczy to środków ochrony oczu, których przeznaczenie jest inne niż do airsoft.

4) Środki ochrony oczu muszą być założone przez uczestnika zlotu, przez cały czas trwania scenariusza. Zdjęcie środków ochrony może nastąpić wyłącznie w strefie bezpieczeństwa i tylko po zakończeniu działań, kiedy nikt nie strzela!

5) Zabrania się używania amunicji nie przeznaczonej do ASG np. kulek stalowych !!!
Za amunicję do ASG uznaje się kompozytowe kulki BB o wadze od 0,11 do 0,44g specjalnie przeznaczone do replik.

6) Stowarzyszenie Black Hawk nie bierze odpowiedzialności za wypadki wynikające z nieprzestrzegania i łamania tego regulaminu!!!

2. Spożywanie alkoholu i zażywanie środków odurzających.

1) Żaden z graczy biorący czynny udział w walce i larpie nie może znajdować się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub być pod wpływem narkotyków.

3. Zasady używania środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki.

1. Nie zezwalamy na używanie środków pirotechnicznych w czasie zlotu.

4. Zasady uznawania trafień, zachowania się trafionych.

Każdy gracz bazowo będzie posiadał 5 pasków życia umieszczonych na klatce piersiowej. Paski można zerwać w walce wręcz – zrywać wolno po jednym pasku!. Uderzenie bronią bezpieczną lub postrzał z broni ASG zabiera od razu dwa paski !! Osoba trafiona z broni ASG oznajmia głośno o otrzymaniu trafienia i jeżeli ma jeszcze więcej niż 1 pasek nie musi wychodzić dalej walczy, ucieka itd. Osoba której pozostał jeden pasek zostaje uznana za nieprzytomną przez następne 10 minut – pozostaje w miejscu i nie wykonuje żadnych działań! Można w tym czasie ją „okraść” – zabierać wolno tylko te przedmioty które dana osoba zdobyła, znalazła w czasie trwania scenariusza(nie zabieramy oczywiście przedmiotów osobistych). Można również dobić nieprzytomnego gracza – zrywając mu ostatni pasek. Jeżeli ktoś po trafieniu schodzi na zero zostaje uznany za zabitego – zostawia zdobyte przedmioty i wraca do miasteczka Freedom, tam w określonym miejscu następuje wskrzeszenie postaci. Jeżeli przez 10 min nikt nie dobije gracza uznanego za nieprzytomnego wraca on do gry(oczywiście nadal z 1 paskiem życia). Paski życia można odzyskiwać odwiedzając felczera! U mutantów paski życia odzyskiwane są w drodze regeneracji 1 pasek na 15 min. Mutanci są nieprzytomni tylko 5 min!!

Listy gończe

Jeżeli, któraś postać złamie prawo to władze Freedom mogą nakazać ścigania jej listem gończym. List zostaje wywieszony na tablicy ogłoszeń miasteczka. Postać taką trzeba zabić lub doprowadzić żywą do wiezienia w miasteczku. Ten kto tego dokona otrzymuje 3 pkt Sławy za zabicie lub 5 pkt za doprowadzenie żywcem! Jeżeli bandzior zostaje doprowadzony żywcem, to 1 godzinę spędza w więzieniu, a wychodząc zyskuje 2 pkt Sławy.

Prawa obowiązujące we Freedom będą zawieszone na tablicy ogłoszeń miasteczka.


Karne Listy Gończe

Jeżeli na daną osobę do organizatora wpłyną skargi, że nie odgrywa swojej postaci tak jak trzeba, utrudnia zabawę innym, zachowuje się nie tak jak powinna, NIE PRZESTRZEGA ZASAD LARPA itd, to po trzech (lub mniej jeżeli naruszenia były ekstremalne) UZASADNIONYCH skargach organizator przygotowuje karny list gończy. Taką postać należy doprowadzić do miasteczka Freedom (żywą lub martwą). Postać, która tego dokona otrzymuje 5 pkt Sławy. Osoba oskarżona spędza 3 godziny w więzieniu i wychodząc nie otrzymuje pkt Sławy. Jeżeli po wyjściu wpłynie jeszcze choć jedna uzasadniona skarga osoba zostaje wykluczona z zabawy.

Skrytobójstwo
Skrytobójstwo – podkradnięcie się od tyłu do postaci i DOTKNIĘCIE – w żadnym wypadku uderzenie/strzał – pleców krótką bronią bezpieczną lub pistoletem z tłumikiem. Warunkiem powodzenia jest to aby ofiara nie dostrzegła skrytobójcy do momentu dotknięcia pleców w innym wypadku obrażenia zadane zostają według zasad. Udane skrytobójstwo zabiera wszystkie paski życia i automatycznie zabija postać.

Łączność radiowa
Jest całkowicie zakazana, gracze nie powinni używać żadnych radiotelefonów.

Granaty i pirotechnika
Pirotechnika jest całkowicie zakazana, może się jednak zdarzyć że fabuła będzie przewidywać użycie piro lub granatu - wtedy atestowane środki dostarczy organizator.

Łamanie limitu amunicji
Zakończy się wydaleniem z gry. Wolno oczywiście używać amunicji wymienionej i znalezionej w czasie gry.

Broń rzucana
Bezpieczna broń która spełnia poniższe warunki:
długość broni nie może przekraczać 35 cm a waga 200 g jest bronią miotaną Rzucać można TYLKO w nogi, korpus. Udane trafienie jest analogiczne do udanego trafienia w walce z bronią białą.Zakazujemy używania jakiejkolwiek broni miotanej nie spełniającej powyższych warunków.

Postaci nieprzytomne
Postaci nieprzytomne można okraść lub uprowadzić. Nie wolno samemu przeszukiwać ofiary, ofiara sama powinna okazać znalezione przedmioty. Nie wolno w żaden sposób krępować i wiązać ofiar. Osoba porywająca musi prowadzić nieprzytomnego pod rękę – nie jest wstanie robić nic innego.Postać porwana nie odzyskuje przytomności sama chyba że zostanie porzucona/odbita/”ocucona” przez porywaczy.



Oprócz głównych wątków nagradzanych sporą ilością pkt sławy będzie jeszcze sporo pomniejszych questów, które będą przynosić po kilka pkt Sławy. Kto zyska najwięcej pkt Sławy w czasie LARPa otrzyma cenną nagrodę rzeczową.
ZAKAZUJEMY PRZEKAZYWANIA PKT SŁAWY MIĘDZY GRACZAMI.


Zasady dotyczące aut(jeżeli takowe będą):
- pojazdy poruszają się ze średnią szybkością 30 km/h, aby nie stanowić
zagrożenia dla innych uczestników
- w kierunku pojazdów nie oddajemy strzałów z żadnej broni ASG
- nie prowadzimy ognia z pojazdów
- pojazdy mają pootwierane wszystkie okna przez które można
prowadzić obserwację, za wyjątkiem szyby przedniej i szyby tylnej.
- samochód można "uszkodzić/zniszczyć" za pomocą specjalnych
"bezpiecznych" granatów (organizator dostarczy dosłownie parę sztuk
dostępność znikoma). Kierowca po trafieniu wykonuje rzut kością k6:
5-6 - samochód wymaga naprawy ale jedzie dalej.
4 - samochód wymaga naprawy, może przejechać jeszcze niewielki
odcinek do 1,5 km. Kierowca i pasażerowie otrzymują po 1
obrażeniu(jeden pasek życia)
3 - auto uszkodzone, nie może jeździć, części: dostępność mała
kierowca i pasażerowie otrzymują po 2 obrażenia
2 - auto uszkodzone nie może jeździć wymaga wymiany większości
kluczowych elementów, części: dostępność znikoma, kierowca i
pasażerowie otrzymują po 3 obrażenia
1 - pojazd nie do naprawy traktowany jako zniszczony - odstawić na
parking.Kierowca i pasażerowie otrzymują po 4 obrażenia.
Kierowca otrzyma kartę pojazdu z powyższymi regułami i kostką k6 od organizatorów!


Następna bardzo ważna rzecz o której muszę tu napisać to apel o odpowiednie zachowanie się uczestników! Nie wyrzucamy śmieci w polu, nie wycinamy niczego, nie palimy ognia w polu, dobrze gasimy niedopałki! W miasteczku organizatorzy będą dysponowali workami na śmieci i tylko tam je wyrzucamy! Materiał "budowlany" na wasze prywatne miejscówki (deski, gwoździe, kołki) dostarczą organizatorzy, kijki do kiełbasek itd też, więc nic nie niszczymy, nic nie ścinamy!
W polu oprócz przedmiotów aby zbliżyć się do prawdziwego klimatu neodżungli będą przygotowane np. gniazda z jajami, będą to specjalnie ubarwione, gotowane jaja kurze! Nie niszczymy żadnych innych gniazd ptasich, a tym bardziej nie podbieramy im jajek! Jeżeli ktoś będzie się posuwał do aktów wandalizmu i niszczenia przyrody - wyleci z imprezy!
Po posiłku, urzędowaniu w tawernie itd, śmieci ładnie wyrzucamy ze stołów do worków przygotowanych przez orgów - przygotowanie imprezy to masa pracy i nie chcemy po nikim dodatkowo sprzątać! Kultura i czystość to rzeczy, których wymagamy od uczestników!
Na imprezie będzie przygotowane zaplecze ppoż - kilka gaśnic, wyposażona apteczka, czysta woda do mycia! Każde zauważenie ognia natychmiast zgłaszać do organizatorów!



ZASADY ODNOŚNIE POSIADANIA AMUNICJI (kulek BB) NA LARPIE:

1. Każdy uczestnik zabiera ze sobą limit początkowy(50 bb lub 20 bb), w jakich kulkach chce i jakie mu pasują. Gracze powinni posiadać przy sobie tylko limit początkowy, żadnych innych prywatnych kulek. Można oczywiście posiadać wszystkie kulki zdobyte , wymienione i znalezione w czasie larpa.

2. Kulki będą w woreczkach opatrzonych opisem: waga i marka kulek. Aby odtworzyć kulki samoróbki znane z Neuroshimy będą woreczki ze znakiem zapytania - czyli mieszanka różnych wag i marek, a wiadomo jak z takiego czegoś się będzie strzelać

3. Zapewnione przez nas kulki będą miały 5,95 (- 0,01) aby pasowały do luf precyzyjnych!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.neurwalcz.fora.pl Strona Główna -> Neuro / NEURO edycja III Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB :: phore theme by Kisioł. Bearshare